Obecnie prowadzenie firmą coraz częściej wymaga od właściciela zlecenia niektórych obowiązków innym wykonawcom projektu. Może mieć to związek zarówno z kwestiami bieżącymi, jak i z zadaniami perspektywicznymi. Sprawozdania roczne budzą strach dla wielu firm. Prócz tego nie każda placówka posiada w takim stopniu przeszkolonych członków zespołu doradczego, by profesjonalnie takie zestawienie poddać analizie. Dlatego też coraz częściej firmy polegają na usługach agencji reklamowych w tej dziedzinie. Dobre agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego zleceniodawcę w sposób indywidualny, ale również każdy strategiczny szkic konstruują od zera. Dokładnie tak dzieje się w przypadku raportów rocznych z działalności określonej firmy – zleceniodawcy. Raporty są zazwyczaj tworzone od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z uwzględnieniem charakterystyki konkretnego podmiotu. Profesjonalna agencja reklamowa bierze pod uwagę również cel prokurowania takiego raportu, jego wykorzystanie praktyczne. W procesie powoływania do istnienia raportu rocznego bardzo ważne są także powtarzające się spotkania konsultacyjne z reprezentantami danego klienta. Indywidualnie wykreowany raport przedstawia treści zarówno statystyczne jak i innego rodzaju w przyciągający uwagę, a równocześnie fachowy graficznie sposób. Wszelkie badania otoczenia rynkowego są przy tym wykonywane przez fachowców z dziedziny marketingu. nohau.pl. Można zatem efektywnie zastosować się do nich w dalszych działaniach firmy, tak w aspekcie finansowym, jak i planów całościowych.